Blog-lovin'

Follow on Bloglovin

fredag den 5. april 2013

Eeek - eksamen igen allerede?!

Én ting jeg aldrig vender mig til.. Vi har eksamen. Hele. Tiden.
Jeg skal op i Basal Statistik og Epidemilogi på tirsdag, og Basal Farmakologi, Toksikologi og Farmaci på fredag. Yipeee.
Det der farmakodynamik tager pretty much livet af mig. Stat og epi har jeg det okay med; jeg er pænt handy med en computer, så har ingen problemer med at operere i vores statistikprogram R. Det er virkelig pænt simpelt. Jeg har regnet tre gamle eksamenssæt i dag, uden større kvaler.. MEN, overgangen over os klagede sidste år over, at eksamensopgaverne de sidste 4 år havde været alt for ens! Well, thank you! Nu kan vi jo ikke falde tilbage på de sidste 4 års opgaver. Great -.-
Seriøst, hvad end i gør, så klag ALDRIG over, at en eksamen er for nem. Ikke retfærdigt! Forelæserne har sagt at vi ikke skal regne med, at opgaverne bliver så ens igen i år. Og det er jo fair nok, men ser ingen grund til at gøre det surt for næste årgang..
Det samme skete med vores eksamen i Almen Histologi. Folk skrev i evalueringerne, at de syntes den havde været for nem (!). De var åbenbart sure over, at de havde brugt så lang tid på at læse noget op, som de kunne have brugt mindre krudt på.
Well, HVIS man nu havde kigget i de gamle eksamensopgaver, så havde man vidst at den var nogenlunde overkommelig ;) jeg havde selvfølgelig bladret igennem de gamle eksamensopgaver inden jeg begyndte at læse op, så jeg vidste godt at denne eksamen ikke var en dræber. 
Det er jo ikke fordi vi alle skal gå igennem en let eksamen bare for sjov - hvis forelæseren har lavet eksamen på dette niveau, så er det fordi de mener, at det er nok. Dyrlægestudiet er smæk fyldt med svære eksaminer, vi havde så den éne her på første år i histologi, som var overkommelig - så er det ikke sødt at ødelægge det for næste årgang.
Så please, lær at NYDE de eksaminer der ikke trækker tænder ud, og brug mere krudt på de svære :)

Anyways, de næste tre dage står på opgaveregning i farmakodynamik- og kinetik, så jeg laver lige endnu en gif-post, bare fordi!


Hvordan vi alle ser ud på vores studiekort:



Når forelæseren siger noget sjovt, og alle skal skrive det på Facebook:




Når man finder noget sejt i mikroskopet i histologisalen, men ikke er sikker på
om det er en ny opdagelse eller et artefakt:




Når dine søskende fortæller dig hvor mange lektier de har i gymnasiet:




Når forelæseren begynder at tale over sig om hvilke emner der plejer at komme til eksamen:





Når man regner opgaver i farmakologi en uge før eksamen og kigger op på sin study buddy:





Når man læser til eksamen og har spist kage for 3 personer som dagens hovedmåltid:





Når man får at vide at excel-arket med alle formlerne på IKKE vil være på computeren til eksamen i farma:





Når en forelæser ligger 'det-her-bør-i-læse'-filer op på Absalon efter kl 20 aftenen før forelæsningen:




Når man prøver at samle sin anatomi-hund sammen igen efter at have afsluttet abdominal-dissektionen:




Når en førsteårselev kommer hen og spørger hvor læsesalen er:





Når man opdager hvordan en konventionel mælkeproduktionsstald drives:





Good day!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar